Skoči na vsebino

NOVICA

18. 9. 2017

Merjenje hitrosti v cestnem prometu in merilniki hitrosti

SPOROČILO ZA JAVNOST
»Merjenje hitrosti v cestnem prometu in merilniki hitrosti«

Urad RS za meroslovje je v zadnjih mesecih dobil več vprašanj v zvezi z delovanjem različnih vrst merilnikov hitrosti, ki delujejo na podlagi Dopplerjevega pojava.


Vprašanja se nanašajo na pojasnila, kaj pomeni »navadni radar«, »super radar«, »3D radar« ,»4D radar«, »tracking radar« ter koliko vozil lahko dejansko izmerijo posamezne vrste radarjev oziroma koliko voznih pasov je lahko pokrito s posameznim merilnikom.


Ker je bilo prisotnih kar nekaj napačnih interpretacij v medijih, je Urad pripravil pojasnilo posameznih tehnologij.

 

Kaj pomenijo posamezni nazivi?
Veliko nazivov za različne vrste radarskih merilnikov ustvarijo proizvajalci radarskih anten oziroma proizvajalci merilnikov hitrosti. Trenutno ne obstaja mednarodno uveljavljen dogovor glede označevanja zmogljivosti anten radarskih merilnikov hitrosti.


Strokovno delimo antene radarskih merilnikov hitrosti na antene, ki zmorejo poleg hitrosti izmeriti oziroma določiti tudi:
a. smer vozila,
b. oddaljenost med vozilom in merilnikom hitrosti in
c. kot med vozilom in merilnikom hitrosti.

 

Na samo zmogljivost radarskega merilnika hitrosti vpliva tudi širina merilnega snopa [koliko cestišča bomo pokrili] in zmogljivost [koliko vozil lahko izmerimo hkrati].


Naziva »3D« in »4D« radar se uporabljata za najnovejšo generacijo radarjev, ki poleg izmerjene hitrosti podajo še 3 dodatne informacije povezane z vozilom: smer, oddaljenost in kot.
Naziv »tracking« pomeni, da najnovejša generacija radarjev lahko spremlja , tj. sledi [ang. tracking ] posamezno vozilo in naredi meritev hitrosti v točno določeni točki.

 

Celotni dokument v besedi in sliki